בתקשורת

פודקאסטים וראיונות

 

26/04/2019

איך לסחוף אנשים עד הירח? – פופקורן 122 – עם מלי מרטון

את מלי מרטון אני מכיר כבר כמעט שנתיים, ואני מתמלא השראה כשאני רואה את עשרות הפרוייקטים שמלי מעורבת בהם – ניהול הבלוג שלה ״אמא רבודה״, פרוייקטים חינוכיים, יוזמות שמפגישות נשים עם עולמות הטכנולוגיה, וגם תחזיקו חזק – הקמת חטיבת החינוך ב-SpaceIL כשהמטרה היא להשפיע על דור העתיד של המהנדסים בארץ.

וכל זאת תוך כדי משרה מלאה + אמא לשניים + גם מובילת קהילה בפרוייקט ״נפגשים בשכונה״ של אנשי העולם החדש.

אז איך סוחפים אנשים גם כשאין את המשאבים הכלכליים? מה ההבדל בין ניהול מתנדבים ובין ניהול עובדים? מה היא למדה מהילדים שלה על למידה וחינוך? ואיך לדעתה צריך להיראות חינוך בעולם החדש?

 

 

Geekonomy - פרק #283 – מלי מרטון הגיעה לירח

13/10/2019

גיקונומי פרק #283 – מלי מרטון הגיעה לירח

מלי מרטון היא מהנדסת באלתא-תעשייה האווירית ומובילה שם פיתוח פרויקטים. לפני כשמונה שנים פגשה את היזמים של עמותת SpaceIL והחליטה שהם לא טסים לירח בלעדיה. אחרי פגישה גורלית עם כפיר דמרי שהביע באוזניה את החזון שלו לגבי מערך חינוכי שלם שילווה את העמותה, מלי לקחה לקחה על עצמה את פרויקט חייה והרימה את אחד מהמיזמים החינוכיים המרשימים שנעשו בארץ בשנים האחרונות.
על מה דיברנו:
הירח, חלל, מהנדסות, מהנדסים, מחסור במפתחים, תקרת זכוכית, שאיפות, חינוך, התנדבות

 

26/11/2019

MindED פרק 9 – להיכשל טוב עם מלי מרטון

אז מהי תחושת כישלון? למה אנחנו מפחדים להיכשל? מפחדים לנסות? למה מעטים כל כך מדברים על הכישלונות שלהם?
מלי ואני יצאנו למסע בעקבות הכישלון. חגיגה של ממש שהתחילה בשני פוסטים שכתבנו.

שאלנו את עצמנו האם למידה וצמיחה מכישלון היא מיומנות? למה הכרחי ללמוד את המיומנות הזו? איך דווקא האנשים הכי מצליחים, ובפרט ספורטאים, הם אלה שנכשלים הכי הרבה? ואיך כל זה קשור ליציאה מאיזור הנוחות?
חשבנו גם על איך לומדים להתמודד עם כישלון. איך ניתן לעשות את זה כהורים או מנחים, איך ללמד את עצמך. השתדלנו לגעת גם בפרקטיקה ולתת הרבה טיפים שאפשר ליישם מחר בבוקר.
חברים, תחגגו את הכישלונות שלכם, דברו על הכישלונות שלכם. בכל כישלון מתחבאת לה גם הצלחה גדולה – ההתקדמות האישית שלכם והלמידה שהפקתם ממנו.

 

 

17/06/2020

מלי מרטון: אחד התנאים לחדשנות טכנולוגית הוא גיוון תעסוקתי

מיכאל מירו משוחח עם מלי מרטון מהנדסת שעומדת בראש אגף החדשנות באלתא-התעשיה האווירית על עולם החדשנות והתנאים החשובים להתפתחות הטכנולוגיה. לדבריה יש להקפיד על גיוון תעסוקתי שמאפשר גישור בין היצירתיות לבין הידע. לדבריה המיזם יצליח אם בצוות יהיו גברים ונשים, צעירים ומבוגרים, כשכל אחד מביא את היתרונות היחסיים שלו.

 

כתבות

התפרסם בידיעות אחרונות ב 12.02.2018

לכתבה המלאה ב ynet

אמא רבודה